פנה אלינו
לקויות קשב וריכוז
 
טיפול בלקויי למידה
ובעיות קשב וריכוז
אודות המטפלים
 
 
 
 
 
 
 


הטיפול המשולב בלקויי למידה ובעיות קשב וריכוז

    בשנים האחרונות גדלה המודעות לבעיית לקויי הלמידה והסובלים מבעיות קשב וריכוז בארץ.
    ילדים אלו (גם מבוגרים) סובלים מבעיות שונות הבאות לידי ביטוי בעיקר ב:
    • בעיות גרפו מוטוריות- קשיים בכתיבה הנובעים מלקות מוטורית.
    • בעיות קשב וריכוז המלוות לעיתים בהיפר אקטיביות (A.D.D/A.D.H.D).
    • לקויות תפיסתיות
    • בעיות רגשיות הנובעות מכל הסיבות הנ"ל (דימוי עצמי נמוך, חוסר אמונה ביכולת להצליח, חוסר במוטיבציה).
    • בעיות חברתיות הנובעות מהבעיות הרגשיות.
    • בעיות זיכרון- היכולת לשלוף את החומר הנלמד מהזיכרון.

כאמור, כתוצאה מהלקויות הנ"ל נוצר מצב מתמשך של חוסר הצלחה בלימודים המלווה לעיתים בבעיות חברתיות ובעיות התנהגות שונות.

הגישה הטיפולית הקונבנציונאלית - כוללת בדרך כלל טיפול באמצעות רטאלין ותרופות שכמותה.
הטיפול הנ"ל אינו פותר את מקור הבעיה: הרטאלין נותן מענה לטווח קצר התלוי בזמן פעילות התרופה בלבד.
לאחר שפגה השפעת הרטאלין (בשעות אחה"צ חופשים וכו') הילד חוזר למצבו הרגיל הלקות ובעיית הקשב והריכוז אינה נעלמת.
בנוסף, הריטאלין יכול לגרום לתופעות לוואי קשות כגון: פגיעה בתאבון, נדודי שינה, דיכאון, עיכוב בגדילה וטיקים.

הפתרון הטיפולי - גישה המשלבת טיפול הומאופתי המלווה בשיעורי הוראה מתקנת
על פי גישה זו הילד מטופל בשילוב שתי שיטות טיפול המשלימות אחת את השנייה.
הטיפול ההומאופתי: הוא טיפול עדין ויעיל המכוון לתת מענה לשורש הבעיה. במהלך הטיפול המטופל עובר תשאול מקיף כדי שנוכל להבין איך הבעיה באה לידי ביטוי אצלו באופן אינדבדואלי, את הסיבה להתפתחות הלקות, מאפייני אופי המייחדים אותו (האם הוא ביישן וחסר בטחון, אקטיבי מאוד וחסר מנוחה או אולי אלים והרסני), וכך להתאים לו באופן אישי תרופה הומאופתית אחת מתוך יותר מ 3000 תרופות קיימות.
הטיפול ההומאופתי מביא לתוצאות משמעותיות בכל הרמות וביניהן: פתרון הבעיות הרגשיות, חוסר השקט, חיזוק הביטחון והדימוי העצמי, שיפור ביכולת הריכוז, ,וגם טיפול בבעיות פיזיות נלוות.

שיעורי הוראה מתקנת:

שיעורי ההוראה המתקנת מועברים ע"י מורה מוסמכת להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, בעלת ניסיון של 8 שנים בלימוד לקויי למידה, גם כאלו הסובלים מבעיות קשב וריכוז והיפר אקטיביות.
בפגישה הראשונה נוכחים הילד וההורים ובמהלכה נבין את אופי הלקות של הילד ונתאים לו תוכנית אישית המתאימה באופן אישי לצרכיו.
במהלך יתר השיעורים, המורה תחזק את התלמיד בתחומים בהם הוא חלש, ובעיקר תקנה לו אסטרטגיות למידה המתאימות לו באופן אישי.
מטרת שיעורי ההוראה המתקנת היא הקניית כלים שיקלו על התלמיד בלמידה עצמית של החומר הלימודי המועבר בבית הספר ולימוד טכניקות שונות לארגון החומר, הבנתו, זכירתו ושליפתו.
וביניהן:

    • ארגון החומר הנלמד בצורה נכונה וברורה (יעיל במיוחד לפני מבחנים)
    • מיומנויות זיכרון להטמעת החומר- עבודה על שיפור הזיכרון וטכניקות לשליפת החומר מהזיכרון.
    • הבנת טקסטים ארוכים- עבודה על קריאה והבנת הטקסט.
    • אסטרטגיות לתכנון זמן נכון במהלך הלימוד
    • כתיבה נכונה- הקניית כלים לכתיבת תשובה בצורה נכונה ומובנת.

יתרונות השיטה

    • בשיטה זו התלמיד לומד אסטרטגיות המקלות עליו ללמוד בצורה נכונה גם באופן עצמאי. בצורה זו הוא יוכל להתמודד בצורה קלה ונכונה יותר עם החומר הנלמד בבית הספר ולהגיע להישגים גבוהים יותר. כלים אלו ישמשו אותו גם בעתיד בהתמודדות עם לימודים אקדמאיים.
    • השילוב בין שתי שיטות הטיפול – יוצר משוב בין המטפלים המאפשר מעקב רציף לגבי התקדמות התלמיד, ופיתרון הבעיה בשתי חזיתות שונות (האחת עמוקה-הומאופתית והשנייה- הקניית כלים שנחוצים על-מנת ללמוד ולהגיע להישגים).

לקביעת תור לטיפול המשולב, ניתן להתקשר לטלפונים:
0522552231, 098664030

לרשותכם קליניקות בשלושה מוקדים הממוקמות בחופית (אזור נתניה), פתח תקווה, ותל אביב